Повернення акційного товару
Перед покупкою запитайте у продавця про акційні товари – причини зниження його ціни. Адже акційні пропозиції можуть стосуватися товару із певними дефектами (наприклад, подряпинами, пошкодженням упаковки тощо). Це можуть бути і речі належної якості (скажімо, несезонний одяг, стара колекція тощо).
Якщо ви купили акційний товар, а потім виявилося, що він має суттєві недоліки, про які вас не попередили у магазині, ви можете на підставі ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон) звернутися з вимогою повернути кошти за товар неналежної якості або обміняти на аналогічний товар належної якості.
Якщо ж продавець попередив вас, що товар має певні недоліки, але ви все одно спокусилися на привабливі «мінус 70%», у такому випадку ви не маєте права вимагати повернути за нього кошти або обміняти його на товар належної якості на підставі ст. 8 Закону, якщо ж такого попередження не було тоді діє загальні статті про повернення товару неналежної акції.
Читаємо гарантійний талон, дивимося термін придатності
Для того, щоб повернути неякісний товар, необхідно пам’ятати, що неналежна якість товару має бути виявлена протягом гарантійного строку. Найчастіше строк зазначається в гарантійному талоні, але це може бути і паспорт товару, етикетка тощо.
Що робити, якщо чек втрачено
Якщо чек втрачено, його можна відновити. Відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» продавці зобов’язані забезпечувати зберігання (у разі використання) використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом 3 років після їх закінчення; друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом 3 років; надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону.
Отже, інформація про продаж товару має зберігатися у продавця протягом трьох років. Покупцю, аби отримати дані про продаж товару необхідно звернутися до продавця із письмовою заявою, а продавець протягом 30 днів має надати письмову відповідь (ст. 20 Закону України «Про звернення громадян»). Якщо відповідь покупця не задовольняє, або взагалі не надана, необхідно звертатися до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Зменшити ціну? Усунути недолік? Обирайте самі
Вимоги споживача не будуть задоволені, якщо продавець чи виробник доведуть, що недоліки товару виникли через порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Тобто, товар приймуть назад або обміняють, якщо поломка сталася не з вашої вини.
Таким чином, якщо гарантійний термін не закінчився, а товар зламався, і не з вашої вини, ви можете висунути до продавця одну з таких вимог (ч. 1 ст. 8 Закону):
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
А коли продавець не може виконати одну з заявлених вимог, тоді ви в праві заявити іншу.
Однак, якщо протягом гарантійного строку були виявлені істотні недоліки, які виникли з вини виробника (продавця), або фальсифікація товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, ви маєте право за своїм вибором вимагати від продавця (виробника):
розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар
Таким чином, повернути товар або обміняти його можна у лише випадку, коли недолік є істотним, та наявна провина виробника або продавця.
Який недолік вважається істотним? Відповідно до законодавства це такий недолік, який робить неможливим або недопустимим використання товару згідно з його цільовим призначенням, який виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову, з незалежних від покупця причин, і при цьому наділений хоча б однією з нижче вказаних ознак:
а) він взагалі не може бути усунутий;
б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.
Що не можна обміняти чи повернути
Є товари, які не можна повернути продавцю. Їхній перелік затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів».
Отже, до товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню) потрапили всі продовольчі товари, лікарські засоби та предмети гігієни, товари для немовлят, манікюрні інструменти, ювелірні вироби та ін.
Додаткову інформацію ви можете знайти на довідково-інформаційній платформі правових консультацій WikiLegalAid: https://wiki.legalaid.gov.ua/. Правову консультацію можна отримати за безкоштовним номером 0 800 213 103 та Пустомитівське бюро БПД Адреса 81100, м. Пустомити, вул. Грушевського, 35. тел.: 0673929700 або 0933311727; ел.пошта: pustomyty@legalaid.lviv.ua (увага, на період карантину працюємо дистанційно).
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)