Солонківська територіальна громада
Львівська область, Львівський район
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Кредит не брали, а повернути борг вас все одно змушують?

Дата: 11.12.2020 10:17
Кількість переглядів: 123

Оформлюючи кредит, фінансова компанія  зазвичай просить позичальника дати телефон родича, колеги чи друга. Водночас установа не підписує з ними жодних документів про поруку та може навіть не перевіряти справжність контактів. Натомість компанія розраховує, що у випадку прострочення кредиту його вдасться стягнути за допомогою колекторів.

Часто колектори користуються правовою необізнаністю громадян та переходять у своїй діяльності дозволені законодавством межі . Як зрозуміти, чи законні методи вони використовують при стягненні боргу і що робити, коли вам  погрожують?

Якщо ви особисто не давали дозвіл на використання вашого телефонного номера , фінансова компанія та колектори порушують законодавство.

Що ж робити в таких випадках? 

Заспокоїтись і взяти свій емоційний стан під контроль, адже колектори завжди застосовують такий прийом, як моральний тиск, та роблять акцент на елемент страху.

 Зберігати всю інформацію, яка надходить від колекторів, записувати усі телефонні розмови, зберігати смс повідомлення, як докази незаконних вимог, погроз.

 У разі відвертих погроз і образ звернутися до поліції із заявою про відкриття кримінальної справи за однією зі статей КК України: ст.182 (порушення недоторканності приватного життя), ст. 189 (вимагання), ст. 190 (шахрайство), ст. 355 (примушування до виконання чи невиконання цивільно-правових зобов’язань).

 Вимагати від колекторів претензії виключно у письмовій формі, з посиланнями на конкретні договори та юридичні підстави.

 Ігнорувати документи без будь-яких юридичних підтверджень, тобто, без оригіналів підписів та «мокрих» печаток. Жодних листів, віддрукованих на кольорових принтерах!

 Ігнорувати будь-які вимоги про «поруку», якщо ви її офіційно не надавали. А також не звертати уваги на прохання «вплинути» на знайомих, друзів, сусідів чи родичів. За законом, борги повинні повертати лише ті особи, у яких з організацією існують договірні зобов’язання щодо повернення коштів.

 За ст. 32 Конституції України, ніхто не може зазнавати втручання в його особисте і сімейне життя.  А протиправні дії колекторів можна розцінювати як безпідставне втручання в особисте життя, яке є порушенням конституційних прав громадян.

Цивільний кодекс України зобов’язує повідомляти боржника в офіційному порядку про зміну кредитора або передачу права вимоги третім особам. Тому краще не оплачувати нічого до отримання офіційних документів і підтверджень.

Додаткову інформацію ви можете знайти на довідково-інформаційній платформі правових консультацій WikiLegalAid: https://wiki.legalaid.gov.ua/. Правову консультацію можна отримати за безкоштовним номером 0 800 213 103 та Пустомитівське бюро БПД Адреса 81100, м. Пустомити, вул. Грушевського, 35. тел.: 0673929700 або 0933311727; ел.поштаpustomyty@legalaid.lviv.ua (увага, на період карантину працюємо дистанційно).

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь