Солонківська територіальна громада
Львівський район, Львівська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Як списати будинок якого вже не існує?

Дата: 04.12.2020 10:17
Кількість переглядів: 3497

Фото без описуУмовою для припинення права власності на зруйноване нерухоме майно є відповідна заява власника, яким відповідно до статей 316, 317 ЦК України визнається особа, яка на свій розсуд, одноособово або спільно з іншими суб'єктами володіє, користується і розпоряджається належним йому (їм) майном.

Статтею 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», передбачені делеговані повноваження виконавчого комітету в питаннях стосовно обліку відповідно до закону житлового фонду, а також здійснення контролю за його використанням.

Таким чином рішення про списання будинку приймається виконавчими комітетами місцевих рад відповідно до порядків, затверджених рішенням цих виконавчих комітетів. Однак, не всі органи місцевого самоврядування мають такі порядки, тому спершу варто дізнатись, за якою процедурою відбувається списання житлових будинків в населеному пункті, де зареєстровано Ваше нерухоме майно.

Для того, щоб відбулось списання будинку до виконкому місцевої ради потрібно в першу чергу подати:

1) заяву про списання будинку;

2) документ, що посвідчує право власності;

3) технічний паспорт на нерухоме майно.

Для здійснення процедури списання виконкомом місцевої ради збирається комісія для обстеження будинку та складання акту обстеження. В ході обстеження комісія має встановити, що будинок зруйнований, не придатний для проживання, тривалий час як житло не використовувався, ремонту та відновленню не підлягає.

Також в акті комісія висловлює припущення про доцільність списання  житлового будинку. На основі акту виконком місцевої ради приймає рішення про списання житлового будинку.

Якщо зі списанням житлового будинку на земельній ділянці не залишається інших споруд призначених для проживання, комісія приймає рішення про ліквідацію поштової адреси.

Отримавши рішення про списання житлового будинку, Вам необхідно подбати про те, щоб:

- будинок був виключений з реєстру прав на нерухоме майно та їх обтяжень, якщо він туди внесений;

- знятий з інвентаризаційного обліку;

- виключений з усіх інших документів та реєстрів.

Чи варто взагалі здійснювати процедуру списання такого будинку? Чи, може, варто залишити все як є?

Відповідно до статті 265 Податкового кодексу України з 1 січня 2013 року у власників нерухомого майна виник обов’язок сплати Податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Тобто наявність житла в сільській місцевості навіть непридатного для проживання, створює для власників цього приміщення додаткові обов’язки. Крім того Податковим кодексом передбачено штрафні санкції за невчасну сплату податку на нерухомість.

Саме тому якщо ця будівля Вами не використовується радимо провести її «списання» за розписаною вище процедурою.

Однак, якщо цей будинок є єдиною спорудою на цій земельній ділянці, а земля знаходиться у власності держави чи територіальної громади, в такому разі можуть виникнути проблеми зі збереженням права користування цією земельною ділянкою. Особливо якщо цільове призначення цієї земельної ділянки «для забудови».

Отже, головне при списані будинку виключити його з державного реєстру прав на нерухоме майно. Можливий варіант, що будинок буде списаний, але відомості про це не будуть відображені в документах податкових органів, та Вам все одно будуть приходити повідомлення про необхідність сплати податку на нерухомість.

В такому разі радимо звернутись за проведенням звірки даних. Звірка даних можлива як для узгодження сум нарахування податку, так і для посвідчення того, що платник має бути звільненим від його сплати.

Орган державної податкової служби проводить перерахунок суми податку і надсилає податкове повідомлення-рішення зазначеному власнику відповідно до цього пункту.

Таким чином необхідно буде звернутись до податкових органів і надати документи, які б засвідчували факт списання будинку. Однак зробити це необхідно буде не пізніше 2 місяців з моменту отримання повідомлення про сплату податку на нерухоме майно.

Крім цього, Івано-Франківський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги інформує про загальнонаціональний правопросвітницький проект «Я МАЮ ПРАВО!», що реалізується Міністерством юстиції України у співпраці з системою безоплатної правової допомоги, територіальними органами юстиції, за підтримки юридичних клінік, міжнародних донорів та партнерів.

Метою даного проекту є підвищення юридичної грамотності українців та формування нової правової культури в суспільстві. Це масштабна реформа правової свідомості, яка забезпечить сталий розвиток України як сучасної демократичної держави.

Ми не лише інформуємо громадян про їхні права, а й навчаємо їх, як ці права захищати. Ми даємо чіткі й зрозумілі поради, як діяти, коли твої права порушують. Ми доводимо, що держава може бути твоїм партнером, і встановлюємо рівність перед законом для кожного українця.

Одним з ключових елементів, який забезпечує реалізацію проекту «Я МАЮ ПРАВО!», є надання громадянам безоплатної правової допомоги. Це дієвий та ефективний механізм, який дає можливість захистити свої права кожному.

Додаткову інформацію ви можете знайти на довідково-інформаційній платформі правових консультацій WikiLegalAid: https://wiki.legalaid.gov.ua/. Правову консультацію можна отримати за безкоштовним номером 0 800 213 103 та Пустомитівське бюро БПД Адреса 81100, м. Пустомити, вул. Грушевського, 35. тел.: 0673929700 або 0933311727; ел.пошта: pustomyty@legalaid.lviv.ua (увага, на період карантину працюємо дистанційно).

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано