Що треба знати про поїздки у громадському транспорті
Переважна більшість українців користується не індивідуальним, а громадським транспортом. І тут потрібно усвідомлювати, що громадський транспорт – це не для когось, а для всіх нас. На те він і громадський. Щодня користуючись тим чи іншим видом громадського транспорту, мало хто з нас замислюється над тим, що можна робити під час поїздки, а що категорично заборонено, на що ми як пасажири маємо право, а що зобов’язані робити, щоб поїздка була безпечною і для нас, і для інших пасажирів.
Законодавством України визначено, що транспортні засоби, які використовуються для перевезення пасажирів, повинні відповідати вимогам безпеки, комфортності, доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, охорони праці та екології, перебувати в належному технічному і санітарному стані, бути укомплектованими відповідно до законодавства. На практиці, на жаль, це не зовсім відповідає встановленим вимогам.
Однак, навіть в таких не зовсім ідеальних реаліях, пасажир має знати, які він має права під час поїздки у громадському транспорті.
Головне – це право на безпечне і високоякісне перевезення. Якщо це стосується перевезень автомобільним транспортом, то пасажир має право:
-одержувати від перевізника, водія, на зупинках автобусних маршрутів загального користування, автостанціях та автовокзалах інформацію про послуги автомобільного транспорту загального користування;
-безоплатно провозити з собою на автобусних маршрутах загального користування одну дитину дошкільного віку без надання їй окремого місця;
-безоплатно перевозити з собою на автобусних маршрутах загального користування ручну поклажу, а також відповідно до законодавства про захист прав споживачів і правил перевезень користуватися іншими правами тощо.
Популярним видом громадського транспорту є таксі. Пасажир таксі, крім загальновстановленого права на високоякісне та безпечне перевезення, також має право:
-вибирати на свій розсуд будь-яке таксі, що перебуває на стоянці;
-вимагати від водія здійснення перевезення без підсадки інших пасажирів та найкоротшим шляхом;
-визначати шлях прямування до пункту призначення;
-на компенсацію заподіяної шкоди.
Добре знати свої права, але ж потрібно не забувати й про обов’язки. Тож, пасажир громадського транспорту повинен мати при собі квиток на проїзд, квиток (квитанцію) на перевезення багажу, за наявності права пільгового проїзду – відповідне посвідчення чи довідку, на підставі якої надається пільга, а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду – зареєструвати електронний квиток.
Також пасажир повинен:
-займати зазначене у квитку місце, зберігати квиток до кінця поїздки і пред’являти в розгорнутому вигляді на вимогу осіб, що мають право здійснювати контроль;
-мати при собі та пред’являти для перевірки документи, що засвідчують право пільгового проїзду на вимогу контролерів, водіїв, кондукторів;
-бути взаємно ввічливими, поступатися місцем особам з інвалідністю, громадянам похилого віку, пасажирам з дітьми та вагітним жінкам;
-не заважати входу і виходу пасажирів, а також відчиненню і зачиненню дверей;
-повідомити водієві про виявлені забуті речі, документи та цінності.
Детально на сайті https://www.legalaid.gov.ua/.../shho-treba-znaty-pro.../
Додаткову інформацію ви можете знайти на довідково-інформаційній платформі правових консультацій WikiLegalAid: https://wiki.legalaid.gov.ua/. Правову консультацію можна отримати за безкоштовним номером 0 800 213 103 та у працівників Пустомитівського бюро БПД Адреса 81100, м. Пустомити, вул. Грушевського, 35 (враховуйте карантині обмеження). тел.:(03230) 41 008; моб.:0965464526, ел.адреса: pustomyty@legalaid.lviv.ua .
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)